Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА
Головна » 2014 » Лютий » 8 » Семінар директорів «Головні складові компетентності педагогічних працівників»
17:35
Семінар директорів «Головні складові компетентності педагогічних працівників»

Спектр суперечностей і низка існуючих в інноваційному освітньому просторі проблем зумовлюють необхідність обґрунтування нових підходів до організації науково-методичної роботи на всіх рівнях, що спрямовані на формування вчителя-дослідника, якому притаманний високий рівень професійної майстерності, науково-дослідної та експериментальної зацікав­леності в удосконаленні свого професіоналізму. Запорукою успіху й упевне­ності педагога в професійній діяльності є науково-методична підготовка, його творчий потенціал, уміння адаптуватись у швидкоплинних ситуаціях буття.

Виходячи з актуальності, 7 лютого у залі засідань відділу на семінарі директорів ЗНЗ завідуюча РМК Костогриз А.М., завідуюча ЦППСР Пащенко В.М. запропонували керівникам навчальних закладів  розв’язування проблеми підвищення професійної компетентності педа­гогічних працівників, їх науково-методичного рівня, визначили організацій­но-педагогічні умови та шляхи підвищення ефективності цього процесу.

Відкрили семінар перший заступник голови Решетилівської райдержадміністрації Кацітадзе О.О. та начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Решетилівської РДА Зінченко В.Г.

Основою для роботи став наказ Міністерства освіти і науки України від 01 червня 2013 року № 665 «Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів», в якому чітко визначені головні складові компетентності педагогічних працівників: професійну, комунікативну, інформаційну, правову.

Завідуюча РМК Костогриз А.М.  визначила цілі та завдання методичної роботи з педагогічними працівниками Решетилівщини, які спрямовані на підвищення їхньої професійної компетентності, — передбачувані еталонні параметри, що характеризують рівень знань і вмінь, необхідність формування й удосконалення яких зумовлене сучасними стандартами, потребами розвитку освіти сьогодні.

Цікаво було почути результати діагностики професійної компетентності вчителів, яка була проведена у 2013 році.  На середньому рівні володіють педагогічні працівники питаннями блоку «психолого-педагогічна підготовка», а саме: знання психологічних закономірностей навчання й діяльності школярів, знання про психологічні особливості учнів. Слабкими позиціями професійної майстерності вчителів слід вважати знання про педагогічні технології, відомості з історії розвитку сучасних досягнень науки, вміння шукати інформацію з різних джерел. Причому відсоток вчителів з вищою кваліфікаційною категорією (а це 52% від загальної кількості) не відповідає відсотку вчителів, які мають високий рівень професійної компетентності.

У ході семінару було визначено спільні основні завдання діяльності методичного  кабінету та навчальних закладів з підвищення професійної компетентності педагогів:

  • створення умов для розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників, удосконалення форм і методів підвищення їх кваліфікації;
  • організація інформаційно-комунікаційного обслуговування й використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі та діяльності навчальних закладів;
  • вивчення, узагальнення й упровадження в педагогічну практику досвіду використання інноваційних технологій і сучасних форм організації навчально-виховного процесу;
  • формування електронної бази даних щодо перспективного педагогічного досвіду й інноваційної діяльності педагогічних колективів і окремих працівників, створення сучасних науково-методичних матеріалів.

Переглядів: 431 | Додав: sansanych | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім'я *:
Email:
Код *:
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту