Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА
Головна » 2015 » Лютий » 19 » Гуманна педагогіка – джерело гармонійного розвитку дитини
17:07
Гуманна педагогіка – джерело гармонійного розвитку дитини

 

"Даруй себе дітям! Будь терплячим
і будь готовим до зустрічі з ними в дитинстві."

Ш. Амонашвілі.

18 лютого 2015 року на базі Решетилівської ЗОШ І ступеня  відбулося виїзне засідання районної предметної методичної комісії вчителів  1-х класів за  темою «Формування гуманно орієнтованої особистості в умовах освітнього середовища».

На початку засідання прозвучала  притча  про Серце, яка спонукала присутніх до роздумів ( з досвіду Ш.О.Амонашвілі).

Чи можемо говорити про любов, якщо їй немає де перебувати? І де «житиме» терпіння, якщо його помешкання зачинене? Щоб не розгубити ці та інші чесноти Душі, потрібно створити для них сад, який називається Серцем!

Гуманна педагогіка – це велика мудрість, у якій стверджується педагогіка світла. Гуманна педагогіка – це та, яка може наблизити дитину до пізнання самих себе. Обов’язок вчителя – дати радість пізнання. Учитель – творець, який дозволяє дитині відкрити самого себе. Він віддається безкорисливо, щоб продовжити себе у своїх вихованцях, дати їм крила для польоту у життя. Зробити світ щасливим без справедливої і доброї школи не можна. А такою її роблять учителі.

На високому методичному рівні, цікаво і змістовно, з використанням ІКТ-технологій був проведений урок навчання грамоти (читання) у 1-А класі з теми: «Закріплення звука «ш». Вивчення букви «Ш». Формування  аудіативних умінь  за віршем Н. Кир’ян. Диференційований підхід у формуванні умінь читати. Розвиток мовлення за віршем  В.Сосюри «Орися кошика взяла»» (учитель Григоренко Ю.Б.).

Юлія Борисівна вміло поєднала доброзичливу атмосферу міжособистісного спілкування на уроці з широким застосуванням методів і прийомів, що прямо впливають на мотиваційний компонент уроку. Вдало використала інформаційно-комп’ютерні технології, доповнивши навчальне середовище відео, звуком, анімацією. А все  це здійснює значний вплив на емоційну сферу першокласників, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню інтересу до навчання, активізації навчальної діяльності учнів.

На уроці учитель показала як працювати над удосконаленням читацьких навичок, розвивати аналітико-синтетичні здібності,   спостережливість, увагу, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів. Працюючи в інклюзивному класі, Юлія Борисівна, дотримується   трьох законів  гуманної педагогіки, які визначив Ш. О. Амонашвілі:

•Любити кожну дитину;

•Розуміти і приймати її такою, якою вона є;

•Озброїтись оптимізмом у ставленні  до будь-якої дитини.

Друга частина засідання пройшла у формі  майстер-класу «Інтерактивні технології на заняттях курсів  духовно-морального спрямування в початкових класах», який провела Лисяк Л.А., учитель початкових класів Глибокобалківської  ЗОШ І-ІІ ступенів, керівник обласної АТМУ курсів духовно-морального спрямування в 2013 році.

Людмила  Анатоліївна, пропонуючи різні вправи,  розкрила три постулати   віри учителя в дитину:

1. Дитина є явищем у нашому земному житті, а не випадковістю.

2. Дитина несе в собі життєве завдання - місію.

3. Дитина несе в собі необмежену енергію духу.

Підбиваючи підсумки роботи, завідуюча РМК Костогриз А.М. сказала, що нашою особливою задачею є розвиток  і збагачення духовного світу дитини. Ми навчаємо дітей любити людей, оточуючих, вчимо поважати, бути благородними, гідними, вдячними, проявляти співчуття  і співпереживання. Ми намагаємось виховати серце дитини. І тоді ця дитина, що виросла на світлих ідеалах і образах, буде Людиною, Особистістю, яка допоможе слабшому і оточить близьких турботою і любов’ю.   

У ході засідання вироблено рекомендації.

Із висловлювань Ш.О.Амонашвілі:

  • «У навчанні та вихованні все треба робити красиво»
  • «Діти люблять труднощі, тому треба випереджати події, щоб стати для них справді помічником»
  • Дитинство як двигун,рухає нами; ніби коріння,живить життя.
  • Учитель-сівач: сіє добре ,прекрасне і відправляє у світ,не дочекавшись урожаю.
  • Хто піклується ,той світиться.
  • Якщо книга виходить-потрібен читач. Створи образ себе самого-це необхідність.
  • У дитині закладена пристрасть до мудрої свободи.
  • Хто виховує себе,той виховує інших.
  • Любов – це істина . Радість - особлива мудрість. Ласка – частина правди.
  • Кожен із нас - помічник сонця.
  • Я дам дітям лише одне,але так,що все інше вони відкриють самі.
  • Сльози змінюють дух ,якщо вони пролиті вчасно.
  • Діти – безмежність буття.
  • В общении с ребёнком нужна не речь, а доброречия, мудроречия (рос.)
Переглядів: 318 | Додав: sansanych | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім'я *:
Email:
Код *:
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 147
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту