Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Дидактична гра, як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів.

Об’єкт досвіду: Вуйко Антоніна Сергіївна, учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії», стаж роботи – 28 років, закінчила Кременчуцьке педагогічне училище у 1985 році, Полтавський педагогічний інститут ім. В.Г.Короленка у 1994 році.

Адреса досвіду: Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня, с-ще Решетилівка, вул. Чапаєва, 9 тел. 2-10-90, 38400

Досвід вивчався: у 2007 – 2011 роках заступником директора з навчально-виховної роботи Лещенко О.С.

Актуальність досвіду: Актуальність досвіду полягає у адаптації молодших школярів до навчання через ігрову діяльність. Саме у дидактичній грі проявляються і через неї формуються якості необхідні для навчання в школі. Вид досвіду за характером новизни – репродуктивний.

Провідна педагогічна ідея досвіду: Дидактичні ігри активізують навчально-пізнавальну діяльність учнів, формують високий рівень навчальної мотивації, дають змогу раціонально використовувати час на уроці, реалізувати зв’язки між вивченим і новим матеріалом, розумно чергувати напружену працю та відпочинок. Використання дидактичних ігор на уроках, викликає в учнів інтерес до навчального процесу, розвиває активність і самостійність, уміння спілкуватися із однолітками та учителем. Самостійно і свідомо сприймаючи явища дійсності, учні вчаться робити власні висновки. Це формує в них міцні, глибокі знання, елементи наукового світогляду. Дидактичні ігри забезпечують єдність розвитку, навчання та виховання учнів.

Технологія досвіду: Систематизувала дидактичні ігри за навчальними предметами та віковими особливостями учнів. Використовує таблиці, тести, картки, наочність; застосовує індивідуальну, парну та групову роботу, використовує комплексні завдання, завдання творчого, пошукового характеру, ігрові прийоми роботи з учнями. Проводить нестандартні уроки, уроки-аукціони, уроки-подорожі. Застосовує ефективні технології та методики навчання, відчувається відповідність форм, методів, дидактичних завдань до структури уроку.

Результативність досвіду: Учні стають допитливішими, впевненішими в своїх висловлюваннях, діях. Дидактична гра викликає в учнів інтерес до навчального процесу, що допомагає формувати міцні глибокі знання.

Діти – учасники шкільних олімпіад ( І, ІІ, ІІІ місця); учасники шкільних конкурсів – «Знавців української мови» І місце, «Конкурс декламаторів»

І місце, «Конкурс гумористів» ІІ, ІІІ місце; учасники інтерактивних конкурсів «Колосок», «Кенгуру», «Русский медвежонок», «Гринвіч». Діти стали лауреатами конкурсу «Колосок», 2 учні отримали сертифікати «Срібний колосок» з номінацій «Винаходи і відкриття в науці і техніці», «Патенти природи», «Географічні відкриття».

Рекомендована література за проблемою досвіду:

  • Артемова Л. Вчись граючись. – Тернопіль, 1995.
  • Ватаманюк Г. Інтелектуальна гра як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності старших дошкільників та молодших школярів // Початкова школа. – 2008.- № 6. – С.40-43.
  • Ващенко Г. Роль ігрової діяльності у навчанні // Ващенко Г. Загальні методи навчання. – К., 1997.
  • Виготський Л.С. Проблеми дитячої психології. – Сакт-Петербург: Союз, 1997.
  • Гамалій А.Т. Ігри та цікаві вправи з української мови для 1 – 3 класів – К.: Рад.школа, 1980.
  • Губенко О.О. Рідна мова. Розмова про слово. Робота над словниковими словами. 3 клас: Посібник для вчителя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006.
  • 99 методичних знахідок // Завуч. – 2004. - № 33 (219). – вкладка.
  • Дидактична гра (Форми навчання у школі): Книга для вчителя / За ред. Ю.І.Мальованого. – К., 1992.
  • Ельконін Д.Б. Психологія гри. – М., „Педагогіка”, 1978. – 304 с.
  • Жорник О. Формування пізнавальної активності учнів у процесі ігрової діяльності // Рідна школа.. – 2000. - № 3. – С. 37-39.
  • Заброцький М.М. Основи вікової психології. Навчальний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 2008.
  • Зевако В,. Непийвода С. Цікаві завдання на уроках читання. Посібник для вчителя. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2005. – 128 с.
  • Інноваційні технології в початковій школі / Автори – упорядники: В.П.Телячук, О.В. Лесіна. 2-е вид. – Х.: Вид. група «Основа», 2008.
  • Калінченко І. Значення дидактичних ігор для розвитку пізнавального інтересу // Початкова освіта. – 1999. - № 17. – С.5.
  • Куріпта В.І. Навчальні ігри на уроках читання. 1 - 4 класи. – Х.: Вид. група «Основа»:, 2008.
  • Микитинська М.І., Мацько Н.Д. Математичні ігри в 1-3 класах. – К.: Рад.школа, 1980. – 128 с.
  • Нікітін Б. Розвиваючі ігри. – Тернопіль, 1999. – 195 с.
  • Новикова С. Роль гри у навчанні і вихованні молодших школярів // Початкова школа. – 1997.- № 9. – С. 24.
  • Одинцова Г., Кодлюк Я. Цікавинки на уроках рідної мови: Посібник для вчителів початкових класів. – Тернопіль: Підручники і посібники,2000.
  • Резніченко Н.І. Українська мова в іграх, казках, подорожах. Розробки нестандартних уроків. 1 - 4 класи. – Х.: Вид. група «Основа», 2008.
  • Савченко О.Я. Дидактика. – К., 1999. – 315 с.
  • Свідлова Л. Дидактичні вправи для мовної розминки на уроках читання // Початкова школа. – 2006. - № 7. – С. 17-19.
  • Скворчевська О.В. Ігрові методики роботи з учнями 1 – 4 класів. – Х.: Вид. група « Основа», 2007.
  • Сухарева Л.С. Навчальні ігри на уроках математики. 1 – 4 клас – Х.: Вид. група « Основа», 2007.
  • Федотова В.Б. Вчимося читати швидше: посібник для учнів початкової школи. – Луганськ: «Янтар», 2000

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту