Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Калениківська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Пізнавальна активність учнів на уроках природознавства

Об’єкт досвіду: Тищенко Людмила Миколаївна, учитель біології, вищої кваліфікаційної категорії, учитель методист, стаж роботи 26 років, закінчила Полтавський державний педагогічний інститут ім. В.Г.Короленка в 1995 р.

Адреса досвіду: Калениківська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів, 38431 с. Каленики, Решетилівський район , Полтавська область тел. (05363) 9-47-31

Досвід вивчався: у 2011 – 2013 роках заступником директора з навчально-виховної роботи Піхулею В.Г.

Актуальність досвіду: формування інтелектуального, пізнавального потенціалу особистості; розкриття здібностей і талантів кожної дитини, виховання високоморальної особистості. Вид досвіду за характером новизни: репродуктивний.

Провідна педагогічна ідея досвіду: направлений на розвиток пізнавальної активності на уроках природознавства через застосування різноманітних форм і методів роботи, використання ігрових елементів на різних етапах уроку, залучення учнів до пошуку цікавого пізнавального матеріалу, участь у різноманітних конкурсах та акціях всіх рівнів.

Технологія досвіду: розвиток пізнавального інтересу учнів учитель здійснює різноманітними методами стимулювання та мотивації навчально-пізнавальної діяльності (пізнавальні, дидактичні, ситуаційні ігри), нестандартними формами проведення уроків та диференційованим підходом. Чільне місце посідають перцептивні методи навчання: словесні (розповідь, лекція, бесіда); наочні (таблиці, схеми, дидактичні картки); практичні (досліди, практичні роботи, біологічний експеримент). Також результативним є використання проблемно-пошукового методу та методу проектів з урахуванням індивідуальних особливостей мислення учнів, націлення їхньої діяльності на самостійний пошук розв’язання проблеми.

Результативність досвіду: наявність в учнів міцних і стійких знань з предмета, умінь і навичок в обсязі державної програми з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей кожного учня, вихованість учнів, сформованість їхнього світогляду.

Учні постійні і активні учасники Міжнародного інтерактивного конкурсу «Колосок» з 2003 року;

Учасники Всеукраїнської освітньої програми "Лелека” з 2010 року;

10 учнів - члени українського Товариства охорони птахів з 2010 року;

учениця 4 класу Терещенко Ілона – лауреат обласного етапу Всеукраїнського конкурсу "Юний дослідник” (2010р);

учениця 5 класу Супрун Вікторія – лауреат обласного етапу Всеукраїнського конкурсу "Юний дослідник” (2012р);

Терещенко Кароліна, учениця 6 класу – лауреат ІV Всеукраїнської VІІІ Міжрегіональної) краєзнавчої конференції учнівської молоді «Мій рідний край, моя земля очими сучасників», яка проходила у м. Миколаїв (2013р)

Пошукова група «Лелеченьки»

переможець обласного етапу Всеукраїнської акції "Облік колоніальних поселень чапель” (2010р);

переможець районного етапу (І місце), обласного (ІІ місце), Всеукраїнського (ІІІ місце) Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді "Моя Батьківщина – Україна”, напрям "Яблука з дідусевого саду”, 2011р;

переможець районного етапу (І місце), обласного етапу (ІІІ місце), Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді "Моя Батьківщина – Україна”, напрям "Заповідними стежками рідного краю”, 2012р;

призер (ІІ місце) обласного етапу Всеукраїнської акції "Птах року” (2013 р) та лауреат (2012р)

лауреат обласного етапу Всеукраїнської акції "Годівничка” (2012р); 

Рекомендована література за проблемою досвіду:

Бібік Н.М. Формування пізнавальних інтересів молодших школярів: Навч.-метод. посіб. для вчителів початкових класів. – К.: ІЗМН, 1997.

Ватаманюк Г. Інтелектуальна гра як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності старших дошкільників та молодших школярів.// Початкова школа - 2008. № 6. – с 40-44

Старинська О. Ініціатива як умова активізації пізнавальної діяльності учня // Початкова школа. – 2000. – № 5. – С. 34 – 35.

Сухомлин Л. Форми активізації пізнавальної діяльності молодших школярів // Сучасна школі України. – 2009. - № 9. – С. 49 – 60.

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської районної державної адміністрації

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 142
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту