Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська загальноосвітня школа I-II ступенів
Решетилівської районної ради Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Гра як засіб впливу на розумову діяльність школяра.

Об’єкт досвіду: Степанова Марія Миколаївна, учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, «Старший вчитель», стаж роботи 38 років, закінчила Кременчуцьке педучилище в 1975 році і Полтавський державний педагогічний інститут імені В.Г.Короленка в 1984 році.

Адреса досвіду: Решетилівська загальноосвітня школа I-II ступенів, с-ще Решетилівка, вул. Крупської, 37, тел 2-15-20

Досвід вивчався у 2010-2011 роках заступником директора з навчально-виховної роботи Куян Н.П.

Актуальність досвіду: Модернізація загальної середньої освіти передбачає реалізацію принципів гуманізації освіти, її демократизації, методологічну переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, формування його основних компетентностей. Щоб не втрачати інтерес до навчання, полегшити запам'ятовування, щоб розвинути логічне мислення, пробудити радість пізнання, запобігти втомі на уроках потрібна гра. Вона допомагає особистості пізнати себе, самовизначитись та самореалізуватись. Гра допомагає самостійно мислити та втілювати знання в практику.

Вид досвіду за характером новизни – репродуктивний.

Провідна педагогічна ідея досвіду: досвід направлений на розвиток особистості учнів, збагачення їх інтелектуального рівня розвитку, формування освіченої, творчої особистості, становлення фізичного і морального здоров'я.

У грі закладаються основи навчальної діяльності. Застосування різноманітних ігор: словесних, практичних, сюжетно-рольових, цікавинок, лічилок, ігор-вправ, ігор-драматизацій, загадок, шарад, ребусів, пробуджує радість пізнання, розвиває мислення, сприяє організованості, виробляє вміння контролювати себе.

Технологія досвіду: Розвитку особистості учня сприяють обгрунтовані зміст і методи навчально-виховного процесу. Саме гра, як природний вид діяльності дитини, найтісніше вплітається в контекст новітніх педтехнологій: особистісно-орієнтованого навчання, інтерактивного, проектувального, «Створення ситуацій успіху». Методичному та дидактичному забезпеченню відводить головну роль у своїй роботі. Найчастіше практикує такі методи як дидактична гра, змагання, методи проблемно-пошукового характеру. Проводить нестандартні уроки, конкурси, вікторини, застосовує ігрові елементи уроку. Використовує таблиці, тести, схеми, картки, ілюстрації. Кожен урок носить пізнавальний характер і одночасно, захоплює дітей, запалює «вогник» зацікавленості. Головна мета ігрового методу – мотиваційна, і в цьому його перевага перед іншими.

Результативність досвіду: учні активні учасники Міжнародних конкурсів «Кенгуру» (4 учні у 2013 році отримали сертифікат «Добрий результат»), учасники і призери районного туру Міжнародного конкурсу знавців рідної мови імені П.Яцика, переможці міжшкільної оломпіади з математики (1 і 2 місця). Учні виявляють високий рівень знань і в середніх та старших класах.

Рекомендована література

1. Карнаух П.М. «Цікавинки на уроках навчання грамоти»

2. Кудикіна Н.В. «Дидактичні ігри і цікаві завдання для першого класу». К., 1998 р.

3. Панченко Г.А., Мамлига Л.П. «Завдання та цікаві вправи з рідної мови».

4. Прищепа К.С. "Навчання і виховання шестирічних першокласників» - К., 1990 р.

5. Перельман І.Я. Жива математика. К., 1990 р.

6. Журнал «Барвінок»

7. Журнал початкова школа» №11, 2002 р.

8. Хаткіна М.О. «Веселі уроки кота Етикета».

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації.

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту