Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська гімназія імені І.Л. Олійника
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Розвиток комунікативних умінь і навичок учнів на уроках української мови та літератури.

Об’єкт досвіду: Ребрик Людмила Михайлівна, учитель української мови та літератури, кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії», «Старший учитель», стаж роботи 31 рік, закінчила Полтавський державний педагогічний інститут імені В.Г. Короленка у 1987 р.

Адреса досвіду: Решетилівська гімназія імені І.Л.Олійника, селище Решетилівка, вул. Леніна, 37, телефон 2-14-61, 38400

Досвід вивчався: у 2010-2011 році заступником директора з навчально-виховної роботи Чуприною Л.А.

Актуальність досвіду: В умовах демократизації суспільства, зростання культурно-просвітницької активності народу зростає потреба в людях особливого типу, які вміють самостійно мислити, переконувати живим словом, здатні відстоювати свою думку, налагоджувати контакти з іншими людьми, уміють спілкуватися, у якому б товаристві вони не перебували, тобто, є комунікабельними людьми.

Одне із основних завдань уроків української мови та літератури – виробити і розвинути у дітей комунікативні вміння і навички.

Уроки словесності мають допоїти дітям увійти до дорослого життя – у світ науки, політики, бізнесу, мистецтва, виконання суспільних замовлень. Уміння спілкуватися, здатність сказати доречне слово у відповідний час і за потрібних обставин може відкрити для людини незвідані можливості, "відчинити двері ” до здійснення омріяної мети.

Вид досвіду за характером: репродуктивно-творчий.

Провідна педагогічна ідея досвіду: Досвід направлений на розвиток умінь спілкування учнів, які дозволяють їм вільно висловлювати свою думку, уміти переконувати інших, налагоджувати ділові та неофіційні контакти, тобто, бути комунікабельними особистостями, здатними якнайповніше реалізовувати свої можливості у майбутньому дорослому житті.

Виконуючи під час кожного уроку словесності завдання комунікативного характеру, учні розвивають своє усне і писемне мовлення, збагачують словниковий запас, засвоюють розмовні формули спілкування, завдяки яким вони почуватимуться впевнено у будь-якому соціальному середовищі.

Технологія досвіду: Впровадження педагогічної моделі формування комунікативних умінь і навичок учнів педагог здійснює через використання елементів сучасних технологій навчання: особистісно орієнтованого навчання, елементів технології інтенсивного навчання рідної мови, інтерактивного навчання, технології розвитку критичного мислення на уроках української мови та літератури. Головну роль у своїй роботі учитель Ребрик Л.М. відводить методичному і дидактичному забезпеченню навчального процесу. Найчастіше практикує такі методи і прийоми , як проблемно-ситуативні завдання з їх коментуванням, вправи асоціативного характеру, діалоги, монологи, полілоги (зокрема, з лінгвістичним завданням), комунікативні тренінги. З комунікативною метою використовує картки, фотоілюстрації, репродукції картин, мультимедійні презентації.

Результативність досвіду: Систематична і послідовна робота учителя по розвитку комунікативних умінь і навичок у поєднанні з елементами інноваційних технологій, нестандартними формами роботи допомагає сформувати в учнів стійкі знання з рідної мови.

Учні Ребрик Л.М. мають активну громадянську позицію, вміють відстоювати власну думку. Систематично її вихованці у списку переможців ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови, призери ІІ етапу Міжнародного конкурсу знавців рідної мови імені П. Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка, інтерактивного конкурсу ”Соняшник”. Щорічно учитель готує учасників конкурсу гумористів ”До Ковіньки на хвилину, на веселу гуморину ”.

Рекомендована література за проблемою досвіду:

  • Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти.
  • Коваль А. Практична стилістика сучасної української мови. – Київ. Видав. при Київському державному університеті. Виробниче об’єднання ” 1978. Вища школа ”.
  • Формування комунікативної особистості під час вивчення рідної мови та риторики. ”Українська мова та література школі”, 2006, № 6.
  • Коверсун В. Тренінги з риторики . Збірник ” Впровадження нових педагогічних технологій на уроках української мови та літератури ”. Харків. 2006.
  • Плітко В. Риторика в гімназії. ”Дивослово”.1999. № 1.

Де зберігаються матеріали про досвід: відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту Решетилівської районної державної адміністрації.

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 147
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту