Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Розвиток творчих здібностей молодших школярів

Об’єкт досвіду: Панасенко Марія Іванівна, вчитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель, стаж педагогічної роботи - 34 роки, закінчила Кременчуцьке педагогічне училище у 1979 році, Полтавський державний педагогічний інститут у 1990 році.

Адреса досвіду: Решетилівська ЗОШ І ступеня, смт. Решетилівка, вул. Чапаєва 9, тел. 21090

Досвід вивчався у 2009- 2011 навчальному році директором школи Москаленко Л.І.

Актуальність досвіду

Соціальне замовлення інформаційного суспільства – виховувати мислячу, самостійну, творчу особистість. Уміння працювати з інформацією упродовж життя: здобувати її, переробляти, застосовувати для індивідуального розвитку і самовдосконалення, передавати і в результаті уміння спілкуватися є невід’ємною рисою життя людини ХХІ сторіччя.

Провідна педагогічна ідея досвіду

Досвід направлений на формування творчої мислячої особистості дитини, її самобутність і самоцінність. Використовуючи альтернативні форми навчання (індивідуальні роботи, фронтальні, кооперативні, групові), вчитель уроки будує так, що кожен учень почуває себе дослідником, який самостійно здобуває знання, має змогу зіставляти, порівнювати, шукати і знаходити істину, доводити висунуті гіпотези під час спілкування з однокласниками. Такий підхід до процесу навчання і виховання сприяє розвитку інтелектуально-творчих задатків дітей.

Різноманітність форм і методів (інтерактивних, проблемних ситуацій, конкурсів, вікторин, подорожей) дозволяє зробити процес навчання творчим, збуджує інтерес до оволодіння знаннями.

Технологія досвіду

Педтехнології, на які орієнтується в своїй діяльності:

  • Особистісно - орієнтоване навчання
  • Навчання молодших школярів побудови зв’язних висловлювань за методикою Л. Варзацької.
  • Інтерактивні методи навчання.

Результативність досвіду

Активна участь дітей у різноманітних конкурсах (конкурс знавців української мови ім.. П. Яцика: ІІ етап – 1 місце, ІІІ етап – 3 місце, конкурс гумористів – ІІ місце, Всеукраїнський інтерактивний природничий конкурс „Колосок” - 3 учні отримали „Золотий колосок”

Рекомендована література за проблемою досвіду

  • Г. Сапун „Розвиток творчих здібностей школярів”, Т.”Підручники і посібники”, 2004 р
  • Бібліотека шкільного світу Психологічна підтримка творчості учня, К. 2003р
  • О. Корчевська Робота над завданнями підвищеної складності в початкових класах
  • І. Кривда. Рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням - Початкова школа – 2004 р.
  • Г. Позднякова. Використання творчих вправ, завдань, розливальних ігор на уроках в початкових класах. - Розкажіть онуку, 2004р.
  • О. Митник. Пізнавальні завдання для розвитку творчих здібностей особистості, К., Початкова школа 2004р.
  • Л. Носенко Творчі вправи та ігри, як невід’ємна частина логічного мислення молодших школярів.// Початкова школа 2003 р
  • І Волкова Інтегровані уроки в початковій школі.// Початкова школа 2003 р.
  • Н. Бриж Розвиток творчих можливостей школярів.// Початкова школа
  • Л. Ізюмченко Вчимося мислити логічно. Початкова школа

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту Решетилівської райдержадміністрації

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту