Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська гімназія імені І. Л. Олійника
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Розвиток творчих здібностей учнів через науково-дослідницьку та пошукову роботу.

Об’єкт досвіду: Мовчан Тамара Василівна, учитель математики вищої кваліфікаційної категорії, учитель методист, стаж роботи 32 роки, закінчила Харківський державний педагогічний інститут імені Г. С. Сковороди у 1881 році.

Адреса досвіду: Решетилівська гімназія імені І. Л. Олійника, с -ще Решетилівка вул Леніна , тел 2-17-83.

Досвід вивчався: у 2007 – 2008 роках заступником директора з навчально-виховної роботи Гудзенко А. Г.

Актуальність досвіду: Перетворення, які відбуваються в нашій країні, потребують підготовки хо­роших кадрів для роботи і всіх сферах господарства України. Молоді спеціалісти повинні бути озброєні на лише міцними знаннями, а і вмінням дивитися вперед, бути готовими приймати відповідальні рішення, проявляти творчість, в своїй ро­боті. В відповідності з цим відбувається перебудова, реформа загальноосвітньої школи. Особливе місце у вихованні нового громадянина займає необхідність і по­треба навчати його на високому творчому рівні. Особливо цінитиметься той спе­ціаліст, який може вільно висловлювати власні думки, самостійно оцінювати різ­номанітні життєві явища і факти, виявляючи особисту позицію до них, самостійно знаходити і знання в нестандартних ситуаціях, переконливо аргументувати свою особисту позицію, самостійно розвивати власні обдарування і навички.

Щоб виховати такого громадянина, згідно реформи загальноосвітньої шко­ли, майбутня школа повинна бути профільною, а також особлива увага повинна приділятися розвитку творчих здібностей та обдарувань учнів.

Провідна педагогічна ідея досвіду: Творчі здібності – це, насамперед, вміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях. А моделлю нестандартної ситуації є пошук потрібної інформації, участь у різноманітних математичних конкурсах, олімпіадах, змаганнях, створення презентацій. Розв'язуючи математичні завдання, представлені в продуманій системі, учні розвивають свої навчальні можливості, завдяки яким вони можуть самостійно і творчо не лише використовувати запас знань, а й шукати нове, задовольняючи свої потреби в пізнанні.

Щоб розв’язувати складні задачі треба бути особистістю, тому вчитель старається виховати кожного учня, як особистість.

Технологія досвіду: Педагогічна майстерність Мовчан Т. В. полягає в тому, що їй вдається зацікавити учнів математикою як наукою, переконати їх в тому, що освічена людина повинна володіти різноманітними математичними прийомами для розв’язання нестандартних ситуацій та використовувати ці знання в житті.

Учитель серйозно ставиться до організації такої роботи на додаткових та індивідуальних заняттях, і ситуація успіху стає досяжною для кожного. Це досягається шляхом високої професійної підготовки, умінням раціонально використовувати традиційні та нові методи навчання, високої техніки зв’язку теорії з практикою, знанням та володінням сучасними технічними засобами навчання.

Мовчан Т. В. намагається розвивати здібності та обдарування дітей через науково-пошукову та дослідницьку роботу. Вона вважає, що виховати творчу особистість зможе тільки творчий учитель. Тобто, учитель, який постійно займається самоос­вітою, цікавиться передовим досвідом роботи, новинками методики математики, психології, педагогіки, не боїться експериментувати, має різнобічні інтереси і, що найважливіше, любить людей.

Учитель намагається, не тільки дати учням міцні знання з математики, а ще й навчити їх самостійно здобувати знання, виховати в них необхідність робити це постійно. Творчу людину не виховаєш за один рік, Мовчан Т. В. робить це з 5-го по 11 клас.

Де зберігається матеріал про досвід: Решетилівська гімназія імені І. Л. Олійника, відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації.

Рекомендована література за проблемою досвіду:

  • Акулова Є. Г. Різнорівнева диференціація стимулює навчально-пізнавальну діяльність учнів. Математика. №12, 2005
  • Вірченко Н.П. Про красу математики. Математика. №11, 2012р.
  • Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України №371 від 05. 05. 2008р.
  • Черкасов Р. С. Математична шкатулка. Москва «Просвещение», 2011.
  • Шкіль М. І., Колесник Т. В., Хмара Т. М. Алгебра і початки аналізу 10-11 кл, Київ «Освіта», 2013.

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 147
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту