Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Диференційоване навчання учнів.

Об’єкт досвіду: Маєвська Марія Іванівна, вчитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель, стаж педагогічної роботи 35 років, закінчила Бродівське педагогічне училище в 1978 році та Житомирський педагогічний інститут імені І. Я. Франка в 1985 році.

Адреса досвіду: Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня, с-ще Решетилівка, вул. Чапаєва, 9 тел. 2-10-90, 38400

Досвід вивчався: у 2010 – 2011н.р. заступником директора з навчально-виховної роботи О. С. Лещенко.

Актуальність досвіду: З кожним роком у школах з’являється все більше дітей із різним рівнем розвитку навичок, знань, таланту і вмінь. Завдання вчителя – знайти індивідуальний підхід до учнів, допомагати розвиватися, враховуючи індивідуальні особливості темпу росту і розвитку кожного.

У «Національній доктрині розвитку освіти України у XXI столітті» вказується на те, що вчителю необхідно створити оптимально сприятливі умови для «особистісного розвитку і творчої самореалізації кожного громадянина України».

Провідна педагогічна ідея досвіду: Досвід направлений на успішне виявлення та максимальний розвиток індивідуально значущих позитивних задатків кожного школяра на підставі надбаного ним до школи і в процесі шкільного навчання досвіду.

Ефективність диференційованого навчання полягає в тому, що вчитель, знаючи індивідуальні відмінності в розвитку мислення учнів, темпі письма, читання, оперативно виховує готовність дитини до вивчення нового матеріалу, забезпечує для кожного учня оптимальний характер пізнавальної діяльності на всіх етапах навчальної роботи. Кожен школяр отримає таке навантаження, яке відповідає його можливостям і забезпечує перспективи його розвитку.

Використовуючи диференційований підхід до учнів, вчитель будує процес навчання так, щоб усі без вийнятку учні не лише оволоділи сумою обов’язкових знань, умінь і навичок, які визначені шкільною програмою, а й знаходили самостійно щось нове для задоволення своїх потреб.

Технологія досвіду: Педтехнології, на які орієнтується у своїй діяльності:

- особистісно-орієнтоване навчання

- диференційоване навчання молодших школярів за С.Логачевською

- інтерактивні методи навчання

Учитель передбачає таке навантаження для учнів, щоб запобігти відставанню слабких дітей і водночас не стримувати темпи зростання здібностей сильних. У своїй практиці проводить нестандартні уроки, залучає дітей до конкурсів, дидактичних ігор та змагань. Контроль знань проводить за тестами, схемами, методами проблемно-пошукового характеру, складанням проектів.

Результативність досвіду: Діти активні учасники шкільної олімпіади з математики (III місце) та української мови (І, ІІ, ІІІ місця), учасники інтерактивних конкурсів «Кенгуру», «Колосок» (3 учнів отримали сертифікат «Срібний колосок»), міжнародного конкурсу знавців української мови ім..Петра Яцика (I місце у районному конкурсі).

Учні підтверджують рівень знань в основній школі.

Рекомендована література за проблемою досвіду:

Акумова У. К., Козлова В. Т. Индивидуальность учеников, индивидуальный подход. – М. Знание, 1992 / Серия Педагогика и психология

Антипець В. П., Скрипченко Н. Ф. Диференційоване навчання грамоти. – Початкова школа. - № 12. – 1993 р.

Бурда М. І. Дивак В. В., Литвиненко Г. М. Рівнева диференціація у шкільній математиці. – Рідна школа. - № 8. – 1994 р.

Гільбух Ю. З., Коробко С. Л., Кондратенко Л. А. Психолого-педагогічні основи диференціації навчання в початковій ланці загальноосвітньої школи. – К. : 1990.

Логачевська С. П. Диференційовані домашні завдання з математики. – Початкова школа. - №7. – 2003 р.

Логачевська С. П. Постійний взаємо-зворотний зв’язок, одна з передумов диференціації навчання. – Початкова школа. - №3. – 1993 р.

Тягур М. К. Готувати вчителів до диференційованого навчання школярів. – Початкова школа. - № 11. – 1994 р.

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту