Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду:Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів.

Об’єкт досвіду: Ковтун Галина Миколаївна, учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, стаж роботи 18 років, закінчила Полтавський державний педагогічний інститут ім. В.Г.Короленка в 1999 р.

Адреса досвіду: Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня, с-ще Решетилівка, вул. Чапаєва, 9 тел. 2-10-90, 38400

Досвід вивчався: у 2010 - 2013 роках заступником директора з навчально-виховної роботи Лещенко О.С., Деркач Л..В.

Актуальність досвіду: 

  • Стимулює загальну активність учнів, сприяє створенню плідного освітнього середовища, й утвердження системного характеру навчання та самонавчання.
  • Забезпечує умови для формування та розвитку творчої особистості дитини.
  • Сприяє виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти.
  • Створює додаткову мотивацію до навчання.
  • Розвиває критичне мислення і прагнення до творчості та саморозвитку.
  • Формує бажання і здатність самостійно вчитися.

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у виробленні певної системи роботи над формуванням критичного мислення молодших школярів.

Практичне значення, результативність досвіду

  • Формується інтерес до навчання.
  • Активізується розумова, пошукова активність молодших школярів; їх творчість.
  • Формуються вміння самостійно і критично мислити.
  • Розвиваються навички співробітництва.
  • Вирішуються вміння практичного і творчого застосування здобутих знань.
  • Збільшується кількість учнів, які бажають взяти участь у різних конкурсах і змаганнях.
  • Розвивається вміння самостійно працювати над розвитком власного інтелекту.
  • Поступово намічається тенденція зростання успішності.
  • Розвивається в молодших школярів упевненість в собі, пізнання своєї особистості.

Технологія досвіду: Розвитку творчої пізнавальної сфери учнів сприяє вміле сполучення різних методів, засобів та організаційних форм, використаних учителем при навчанні. Тому необхідно співвідносити оптимально між собою функції, виконані тією чи іншою групою методів, можливості учнів у засвоєнні матеріалу для того, щоб підібрати ті методи і засоби навчання, що дозволять розвивати критичне мислення учнів.

Педагог широко впроваджує технологію проведення особистісно орієнтованого уроку, яка дозволяє з 1 класу усвідомлювати і сприймати учням мету навчальної діяльності – що і навіщо вони робитимуть на уроці. Педагогіка

Ш.О. Амонашвілі дозволяє спрямувати роботу на гуманістично спрямоване навчання, яке базується на таких складових: Людяності, Доброті і Успіху. Сучасна методика накопичила багатий арсенал прийомів інтерактивного навчання («Мікрофон», «Асоціативний кущ»…)

Постійно використовує технологію розвитку критичного мислення (за Чарльз Темпл, Джіні Стіл, Куртіс Мередіт)Ця технологія дозволяє одночасно і більш ефективно формувати в учнів низку ключових компетентностей. Перш за все — «уміння вчитись», тобто вміння самостійно здобувати знання у будь-якому вимірі «простору навчання». Вони вчаться організовувати свою роботу з розв’язання актуальних проблем і досягнення потрібного результату, набувають навичок самоконтролю, самооцінки, самовдосконалення. Співпраця учнів між собою та з учителем сприяє формуванню соціальної компетентності демократичної природи. Учні навчаються спільно визначати проблеми і мету діяльності, ефективно співпрацювати, бути ініціативними і відповідальними за прийняття рішень, обґрунтовано долати суперечки. Також нам не потрібно забувати про здоров’я дітей, тому на кожному уроці використовує вчитель елементи здоров’язберігаючої технологіЇ (В.П.Базарного) та навчання в русі (О.Дубогай).

Це дозволяє зробити процес навчання дійсно цікавим, продуктивним і творчим.

Результативність досвіду: Діти активні учасники міжшкільної олімпіади з української мови (ІІ місце); з математики (ІІ, ІІІ місця); учасники інтерактивних конкурсів «Кенгуру», «Колосок» (золоті, срібні сертифікати); І розряд (шкільний конкурс з усного рахунку); І,ІІ,ІІІ місця шкільного етапу конкурсу « До Ковіньки на хвилину, на веселу гуморину»; учасники ІІ (районного) етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови імені П.Яцика; учасники шкільного конкурсу експерементально-дослідницьких робіт « МАН - 2013»

Рекомендована література за проблемою досвіду:

1.Дубогай О.Навчання в русі. Здоров’язберігаючі педагогічні технології в початковій школі. - Київ: Видавничий дім « Шкільний світ», 2005.-112 с.

2.Браїлко Т.Б. Особливості мислення молодших школярів. – Харків: Вид-во « Ранок», 2010.-65 с.

3.Вукіна Н.В., Дементієвська Н.П. Критичне мислення: як цього навчати. – Х.: Основа, 2007. – 110 с.

4.Гейко І. Використання інтерактивних форм і методів навчання. З досвіду роботи //Тема. – 2004. – № 3/4. – С. 229-232.

5.Єльникова О.В. Інтерактивні методи навчання, їх місце у класифікації педагогічних інновацій // Імідж сучасного педагога. – 2001. – № 3-4 (14-15). – С. 71-74.

6.Іванішена С. Форми та методи інтерактивного навчання // Початкова школа. –2006. – №3.

7. Пометун О.І., Пироженко Л. В. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології на­вчання: Наук.-метод. посіб. /За ред. О. І. Пометун. – К.І.А.С.К., 2003. – 192 с.

8. Скворчевська О.В. Ігрові методики роботи з дітьми 1 – 4 класів. – Х.: Основа, 2009. – 207 с.

9.Ярош Г.О., Седова Н.М. Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням технології розвитку критичного мислення. – Х.: Основа, 2005. – 240 с.

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту