Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Формквання навичок читання молодших школярів як запорука успішного навчання в початковій школі.

Об’єкт досвіду: Ковалевська Ніна Никифорівна, учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, стаж роботи 32 роки, закінчила Уманський державний педагогічний інститут ім. П.Г.Тичини 1981 р.

Адреса досвіду: Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня, с-ще Решетилівка, вул. Чапаєва, 9 тел. 2-10-90, 38400

Досвід вивчався: у 2007 – 2008 роках заступником директора з навчально - виховної роботи А.М. Костогриз.

Актуальність досвіду: Можливість отримувати інформацію за допомогою інформаційно-комунікативних технологій все дальше віддаляє від нас книгу. Учням важко орієнтуватися і працювати з різного жанру дитячими книжками, джерелами друкованої продукції для знаходження та користування потрібної інформації. Уміння, навички, які формуються на уроках читання, а особливо на уроках позакласного читання дають школярам можливість поринути у світ книги, полюбити її, що допомагає і розвитку якості читання.

Провідна педагогічна ідея досвіду: Впровадження різноманітних форм, методів, прийомів роботи ( ігрові, проблемні ситуації, творчі вправи, нестандартні завдання ) сприяють підвищенню ефективності уроків читання та їх результативності, застосування елементів новітніх педагогічних технологій ( робота в парах, творчих групах, створення та вирішення проблемних ситуацій ), робота над проектною діяльністю розвиває можливість нге6 лише уміння знаходити певний матеріал а й працювати самостійно, наполегливо та систематизувати отримані знання.

Розвиток артикуляції, робота з вправами на постанову дихання, темпу, розширення обсягу кута зору, оцінка мовленнєвого розвитку учнів – основні фактори, що впливають на якість читання. Сприяє розвиткові інформаційної культури молодших школярів, вихованню особистості дитини засобами художніх ( особливо творами В.О.Сухомлинського ) та науково – пізнавальних творів.

Технологія досвіду:

Елементи педагогічних технологій, на які орієнтується в своїй діяльності:

  • особистісно – орієнтоване навчання;
  • інтерактивні методи навчання;
  • навчання молодших школярів побудови зв’язних висловлювань за методикою Л. Варзацької;
  • здоров’язберігаючі технології за методикою В.П. Базарного.

Результативність досвіду:

Діти проявляють інтерес до навчання, який не зникає і в середніх та старших класах. Беруть активну участь у різноманітних конкурсах, де стають переможцями і призерами (конкурс знавців української мови ім. П. Яцика, конкурс читців творів Т.Г.Шевченка «Вся країна повите красою», всеукраїнський інтерактивний природничий конкурс «Кенгуру», «Колосок», «Патріот», «Бобер»).

Систематичні переможці шкільного учнівського конкурсу з швидкочитання. Всі учні даного класу 100% традиційно з першого класу вичитують техніку читання.

Рекомендована література за проблемою досвіду:

  • В. Зайцев . «Резервы обучения чтению» . с. 46, 66
  • В. Мельник. «Искусство бытрого и интенсивного чтения».
  • Сухомлинський В.О. «Серце віддаю дітям», с. 60,61,67
  • Гарбуз П. «Начерки з методики рідної мови» с. 47-52
  • Програма середньої загальноосвітньої школи. с.-88-9&
  • Канська А.Й. «Як навчити учнів виразно читати», с. 25-27
  • Єфременкова Л.Н. «Коррекция устной и письменной речи» с. 8-20
  • Білик Н.І. «Педагогічна техніка та педагогічна технологія, як умови професіоналізму та професії учителя» № 7-8. «Імідж сучасного педагога» 2001 с. 10-14
  • Білик Н.І. «Урок ОБЖ» № 8, 9 2002 с. 12-15
  • Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи с. 40-41 
  • О.Я.Савченко «Дидактика» 
  • О.Я.Савченко «Педагогічні технології» с.88 
  • Держстандарт початкової загальної середньої освіти. 
  • В.Адегей «Вчись читати, малюк » 
  • Початкова школа. 6. 2007 «Роль гри у навчанні і вихованні молодших школярів» 40-45 
  • Початкова школа. 9. 2007 «Дидактичні ігри» 49-50
  • «Развивающие игры». Б. Никитин. К. 1980 . 10-12
  • «Вчися граючись». Л.В.Артемова. К. «Томіріс» 2000 3-5
  • Початкова школа . 7. 2007. «Ігрові проблемні ситуації». Я.С. Ільяницька . 27-28. 
  • Початкова школа. З. 2007. «Виховання естетичної чуйностідо природи у процесі гри». О.Ткаченко. 53-54
  • Білик Н.І. «Удосконалення педагогічної майстерності в умовах особистісно- орієнтованого навчання», « Імідж сучасного педагога» 

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 147
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту