Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Розвиток творчого мислення молодших школярів в умовах психолого-педагогічного комфорту

Об’єкт досвіду: Коровіна Валерія Олексіївна, учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, стаж роботи 18 років, закінчила Полтавський державний педагогічний інститут ім. В.Г.Короленка в 1996 р.

Адреса досвіду: Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня, с-ще Решетилівка, вул. Чапаєва, 9 тел. 2-10-90, 38400

Досвід вивчався: у 2008 – 2011 роках заступником директора з навчально-виховної роботи Лещенко О.С.

Актуальність досвіду: Державні освітні програми передбачають докорінне реформування концептуальних засад освіти і спрямування зусиль на розкриття таланту і розвиток творчого мислення молодого покоління. Реформування системи освіти має на меті також зменшення навантажень, що негативно впливають на дитину та її психіку. Дослідження свідчать, що загальне навантаження нервової системи учня і в школі, і вдома дуже велике. Це призводить до гіподинамії, порушення травлення, скорочення тривалості сну і відпочинку, отже, до фізіологічного неблагополуччя. Нагромаджені протягом року несприятливі порушення в організмі дитини можуть спричинити хронічні захворювання, нервово – функціональні та психічні розлади, а зокрема, блокуватиме розвиток таланту.

Актуальність проблеми зумовлена ще й тим, що емоційний інтелект є однією з головних складових у досягненні максимального успіху в житті та відчуття щастя. Якщо в ХХ столітті в дипломатії, управлінні та бізнесі важливим був логічний інтелект, то в ХХІ столітті, коли процес глобалізації охопив усі сфери життя, актуальним є емоційний інтелект і пов’язані з ним форми практичного і творчого інтелекту.

Провідна педагогічна ідея досвіду: Досвід направлений на створення умов, у яких дитина вчиться перш за все зрозуміти самого себе і своє місце у колективі, своє значення у взаємодії з учителями і учнями. Їй надається допомога у пошуку власних ресурсів, ствердженні віри в себе, свої можливості і сили у подоланні шкільних труднощів. Тоді дитина в школі буде пізнавати не тільки зовнішній світ, а й самого себе. В цій гармонії шкільна стежина буде успішним і радісним початком широкої та успішної дороги життя.

Створення психологічного комфорту є одним із найвагоміших засобів розв’язання мети діяльності – вміння вчитися. Психологічний комфорт - це відчуття суб’єктивного благополуччя, можливість реалізувати свої бажання і потреби, адекватне усвідомлення себе в контексті сьогодення, має емоційне забарвлення.

Технологія досвіду: Щоб дитина почувала себе комфортно і захищено, вчитель прагне з перших днів її у школі створити таке освітнє середовище та атмосферу, які б сприяли активній пізнавальній діяльності. Спираючись на передовий педагогічний досвід та власні спостереження, вона дійшла до висновку, що піднесений настрій є необхідною умовою успішної навчально-пізнавальної діяльності учнів. Систематично проводяться ранкові зустрічі, які створюють атмосферу довіри, взаєморозуміння, позитивний піднесений настрій, налаштовують колектив на подальшу роботу, дають змогу відчути впевненість у собі, розкривають у дитині яскраву особистість, навчають поважати інших, прислухатися до чужих думок. Адже для психічного здоров’я дитини важливим є і психологічний клімат у класі. Духовному становленню особистості, розвитку почуттів, сприяють і уроки рідної мови. Вчитель прагне , щоб діти говорили і мислили на незвичайні теми, не боялися відповідати на нестандартні запитання. Важливо також те, щоб вони розв’язували складні проблемні ситуації, фантазували, розуміли закономірності. Тому на уроках використовуються різні види творчих завдань( встановити зв'язок між предметами, знайти причину подій, уявити наслідки подій, оцінити подію різнобічно, вміти знаходити образи, виявити співчуття). Розвитку творчого мислення сприяють і уроки математики , на яких дітям показується їх необхідність, зв'язок із життям, з практичною діяльністю. Кожна вправа підручника доповнюється завданнями, які вимагають від учнів залучення фантазії, нестандартного підходу, необхідності сформулювати свою думку, щоб вона була доступна і зрозуміла всім присутнім. Наступний крок – це безпосереднє спілкування з природою . Це уроки мислення серед природи, під час яких діти вчаться спостерігати за довкіллям. Такі уроки розвивають дитячу спостережливість, яка тісно пов’язана з багатьма якостями особистості. Вона поєднує у собі допитливість, цікавість, увагу, уміння бачити взаємозв’язки і в той же час народжує ці якості, робить їх більш досконалими .

Результативність досвіду: Учні вміють легко і вільно висловлюватися, аналізувати, аргументувати думки; навчилися складати змістовні тексти, писати гарні твори; перестали сумніватися, почали творчо розкриватися,на все дивляться впевненіше, оптимістичніше. В очах дітей горить вогник цікавості, радості, надії. А це і є головною метою кожного творчого вчителя.

Результативність районного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика:

2008-2009 н.р. Рескаленко Юрій – ІІІ місце, Шамрай Марія – ІІІ місце. 2009-2010 н.р. Низова Ярослава – І місце.

Переможець районного конкурсу" Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу ” 2009-2010 н.р. Рескаленко Юрій.

Постійний учасник та переможець шкільного та районного конкурсу "До Ковіньки на хвилину на веселу гуморину” Рескаленко Юрій 2006 – 2010н.р.

Результативність шкільної олімпіади з математики: 2007-2008 н.р. Михалевський Станіслав – І місце; 2008-2009 н.р. Михалевський Станіслав – І місце; Дмитренко Олександр – ІІ місце Шамрай Марія – ІІ місце. 2009-2010 н.р. Низова Ярослава – ІІ місце; Дмитренко Олександр – ІІ місце; Михайлевський Станіслав – ІІІ місце.

Рекомендована література за проблемою досвіду:

Лозова В.І. Пізнавальна діяльність школярів. - Харків: вид-во ХДУ, 1990. -48с.

Савченко О.Я. Розвиток пізнавальної самостійності молодших школярів.-К.: Радянська школа, 1982.-175с.

Савченко О. Я. Сучасний урок у початкових класах. - К.: Магістр-5,2007.-255с.

Галендей Г. Роздуми про шляхи розвитку творчих здібностей і обдарованості учнів.- Початкова освіта, 2001. - №15.

Гарнець О.М. Гнучкість мислення та його розвиток у школярів. М.,1979. Клименко В. Умови творчого розвитку особистості.- Завуч, 2003. - №33. Косоротова Ю. Розвивайте мовленнєву творчість дітей.- Обдарована дитина, 2000. – №3.

Мартинюк Л. Становлення творчої особистості молодшого школяра.- Початкова школа, 2002. - №10. Харишин О. Розвиток пізнавальних інтересів учнів. Активізація розумової діяльності. - Початкова освіта, 2001. - №15. Чорна Л.Г. Психологічне забезпечення розвитку творчих здібностей учнів. - Обдарована дитина, 2001. - №5.

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту