Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська гімназія імені І.Л.Олійника
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Якісна філологічна освіта – запорука формування успішної культурної особистості.

Об’єкт досвіду: Клюка Світлана Олександрівна, учитель української мови та літератури Решетилівської гімназії імені І.Л.Олійника.

Адреса досвіду: 38400 с. Решетилівка Решетилівського району Полтавської області, вулиця Леніна,37 Решетилівська гімназія імені І.Л.Олійника.

Досвід вивчення: Заступником директора з науково-методичної роботи Рак Ж.В. 2010-2011 н.р.

Актуальність досвіду: особливу роль в педагогіці теперішнього часу відводять гуманітарній освіті. У неї входить і освіта філологічна. Враховуючи специфіку філології як сукупності наук, що вивчають культуру народу, визначену в мові та літературній творчості, метою філологічної освіти стало озброєння учнів систематичними спеціальними знаннями, практичними навичками і первісними уміннями. Перш за все, це робота над текстом, бо першооснову філологічних наук становить саме він, а в ньому, в свою чергу, найголовніше - слово в контекстуальному значенні. В останні роки катастрофічно швидко втрачаються норми мови, змінюються лексичні значення слів, мова засмічується жаргонізмами, діалектизмами і т.п. Від цього змінюється зміст висловлювань, спотворюються думки. Між тим, слово - вагома зброя, якщо ним уміло користуватися. І краще вирішувати протиріччя сучасного життя такою зброєю, ніж бойовою. Ще К.Д. Ушинський відзначив, що "висловити сміливе слово істини іноді небезпечніше, ніж підставити голову під кулі".

Основна мета якісної філологічної освіти – виховання творчої особистості із самостійним критичним мисленням, формування її гуманістичного світогляду, загальної культури, естетичних смаків.

Вид досвіду за характером новизни: раціоналізаторський.

Провідна педагогічна ідея: Проблема формування якісної філологічної освіти – це одна з головних проблем нашої держави.

Головне завдання сучасного уроку літератури і мови – формувати і розвивати учнів особистісні характеристики, творчі здібності, увагу, уяву, здатність креативно мислити. Автор досвіду пропонує ефективні шляхи розвитку пізнавальних можливостей учнів, прилучення їх до свідомого читання; формуванню в дітей умінь аналізувати літературний твір; розвиток комунікабельної особистості, прищеплення учням правильних читацьких смаків, розвитку логічного, аналітичного мислення школярів.

В основі досвіду покладені принципи:

  • Зацікавлення школярів до читання вершинних творів української та світової літератури.
  • Формування стійких читацьких інтересів і компетенції.
  • Показує, як під час вивчення мови і літератури формувати пізнавальну активність учня.
  • Наводить принципи ефективного схемування та блокування навчального матеріалу.
  • Пояснює переваги впровадження модульної системи навчання на уроці.
  • Технологія досвіду
  • Укрупнене структурування навчального матеріалу при вивченні української мови.
  • Технологія ігрового навчання літератури.
  • Опорні сигнальні схеми на уроках української літератури.
  • Модульне навчання.
  • Інформаційно-комунікативні технології
  • Інтегроване навчання
  • Навчання на вищому рівні складності.
  • Екзистенціально-діалогічна концепція методики викладання української літератури.

Результативність досвіду: Творче поєднання дослідницької роботи з інтерактивними методами навчання, використанням модульної системи, комп’ютерних технологій на уроках української мови та літератури дають можливість зміцнити теоретичні знання і практичні навички учнів, поглибити їх читацькі компетенції, розвинути творче і критичне мислення школярів, активізувати їх пізнавальні можливості, уміння самостійно працювати з науковою літературою.

Учні Світлани Олександрівни успішно складають ЗНО; вступають до вищих навчальних закладів суспільно - гуманітарного,естетичного напряму.

Учитель результативно працює з обдарованими учнями. Її вихованці є неодноразовими призерами, переможцями районних та обласних конкурсів та олімпіад.

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації.

 

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту