Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Шляхи і методи активізації пізнавальної діяльності молодших школярів на уроках математики.

Об’єкт досвіду: Гордівська Наталія Борисівна, учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, стаж роботи 18 років, закінчила Полтавський державний педагогічний інститут ім. В.Г.Короленка в 1993 р.

Адреса досвіду: Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня, с-ще Решетилівка, вул. Чапаєва, 9 тел. 2-10-90, 38400

Досвід вивчався: у 2010 – 2012 роках заступником директора з навчально-виховної роботи Лещенко О.С.

Актуальність досвіду: Швидкий розвиток науки, зростання обсягів нової інформації потребують підготовки активних, самостійних, з розвиненими творчими здібностями особистостей. Які не тільки мають високий розумовий рівень, міцні знання, але і вміють застосовувати їх у практичній діяльності. Однією з актуальних проблем на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики є активізація пізнавальної діяльності учнів, адже від неї залежить ефективність навчання: свідоме і міцне здобуття знань, перетворення знань у переконання, розвиток інтересу до навчальної діяльності, самостійність думки та практичних дій учня. Вид досвіду за характером новизни – репродуктивний.

Провідна педагогічна ідея досвіду: Досвід направлений на розвиток пізнавальної активності учнів на уроках математики та формування провідних якостей, які дозволять учням у майбутньому самостійно оволодівати будь-якими знаннями.

Застосування різноманітних форм і методів роботи (інтерактивні, проблемні ситуації, дидактичні ігри, нестандартні завдання, конкурси, вікторини) активізують пізнавальну діяльність учнів на уроках математики та збуджують інтерес до оволодіння знаннями.

Вирішуючи математичні завдання, представлені в продуманій системі, учні розвивають свої навчальні можливості, завдяки яким вони можуть самостійно і творчо не лише використовувати запас знань, а й шукати нове, задовольняючи свої потреби в пізнанні.

Технологія досвіду: Впровадження педагогічної моделі формування пізнавальної активності педагог здійснює через використання елементів сучасних технологій навчання: особистісно-орієнтованого навчання, інтерактивного, проектувального. Методичному та дидактичному забезпеченню відводить головну роль у своїй роботі. Найчастіше практикує такі методи як дидактична гра, змагання, методи проблемно-пошукового характеру. Використовує таблиці, тести, картки, наочність. Проводить нестандартні уроки, конкурси, вікторини, застосовує ігрові прийоми роботи з учнями. Кожен урок носить пізнавальний характер і, одночасно, захоплює як своїм змістом, так і способом викладу.

Результативність досвіду: Діти активні учасники шкільної олімпіади з математики (І, ІІ, ІІІ місця), учасники інтерактивних конкурсів «Кенгуру», «Колосок», 1 учень отримав сертифікат «Золотий колосок», 6 учнів – «Срібний колосок».

Учні виявляють високий рівень знань з математики і підтверджують свої знання в основній школі.

Рекомендована література за проблемою досвіду:

  • Березан О.В. Розвиток розумової активності учнів на уроках // Рідна школа.--№9.—2003
  • Волкова С.І., Столярова М.М. Розвиток пізнавальних здібностей у дітей на уроках математики. - М., 1994.
  • Ватаманюк Г. Інтелектуальна гра як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності старших дошкільників та молодших школярів. //Початкова школа. – 2008. - № 6. – С. 40-44.
  • Істоміна Н.Б. Активізація учнів на уроках математики в початкових класах. - М., 1985.
  • Лозова В.І. Пізнавальна діяльність школярів. - Харків: вид-во ХДУ, 1990. -48с.
  • Савченко О.Я. Розвиток пізнавальної самостійності молодших школярів.-К.: Радянська школа, 1982.-175с.
  • Савченко О. Я. Сучасний урок у початкових класах. - К.: Магістр-5,2007.-255с.
  • Тализіна Н. Ф. Формування пізнавальної діяльності молодших школярів - М., 1988.
  • Щукіна Р. І. Формування пізнавальної активності школярів у процесі навчання - М., 1984.

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації

 

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 142
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту