Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: формування в молодших школярів позитивної мотивації до навчання в умовах продуктивної творчої навчальної діяльності.

Об’єкт досвіду: Деркач Лариса Василівна, учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, стаж роботи 25 років, закінчила Полтавський державний педагогічний інститут ім. В.Г.Короленка в 1995 р.

Адреса досвіду: Решетилівська загальноосвітня школа І ступеня, с-ще Решетилівка, вул. Чапаєва, 9 тел. 2-10-90, 38400

Досвід вивчався: у 2009 – 2011 роках заступником директора з навчально-виховної роботи Решетилівської ЗОШ І-ІІ ступенів Куян Н.П.

Актуальність досвіду: Слова «інтерес», «творчість» в останнє десятиліття входить до множини найбільш вживаних слів фахівцями різних галузей. Та найбільше це стосується освітнього середовища, зокрема початкового навчання. Перед учителем стоїть завдання – сформувати та підтримати інтерес до школи, запалити іскру до знань. Бажання вчитися виникає за однієї умови, коли навчальна діяльність буде вмотивованою, продуктивною, творчою, коли дитина бачить свої досягнення. Мотивація є особливо важливим і специфічним компонентом навчальної діяльності, через реалізацію і за допомогою якого можливе формування продуктивної творчої навчальної діяльності. Уміння вчитися – найважливіше, що виховується через мотиваційну систему, це те, до чого прагне кожен із учасників навчально-виховного процесу, передбачає формування індивідуального досвіду участі школяра в навчальному процесі, вміння, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату; оволодіння вміннями та навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки.

Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає у виробленні певної системи роботи над формуванням позитивної мотивації до навчання в умовах продуктивної навчальної діяльності молодших школярів. Програма діяльності над реалізацією проблеми реалізується систематично і включає в себе такі напрямки: творча робота на уроці, активна позакласна робота, тісна співпраця з батьками, підвищення фахового рівня, методична робота.

Технологія досвіду: Незважаючи на розмаїття нововведень, основною формою організації начальної діяльності залишається урок. Ефективно відбуватиметься формування позитивної мотивації до навчання та розвиватимуться творчі здібності, якщо підійти до питання комплексно, а саме через створення позитивної емоційної атмосфери навчальної діяльності; забезпечення творчого підходу до змісту навчального матеріалу; інтеграцію окремих елементів сучасних технологій навчання; використання варіативних форм організації продуктивної навчальної діяльності та активне залучення молодших школярів до оціночної діяльності. Щоб навчання носило активний, дієвий характер широко використовуються творчі вправи, завдання.Досить часто активізується мислення школярів творчими запитаннями, відповідь на які вимагає виконати певні логічні операції: аналіз, синтез, порівняння. Однією з ефективних форм роботи у класі є використання «Куточка творчості» – багатофункціонального наочного комплексу. Щомісяця розміщуються тематичні виставки малюнків, мистецьких робіт, дитячих виробів, саморобних книжечок, листівок. Такий підхід дає змогу почути і побачити кожного учня, повірити в свої сили, розвивати мовлення та естетичні смаки. Учні школи, учителі, батьки мають змогу ознайомитись із доробками школярів. Самостійна робота займає вагоме місце у формуванні позитивної мотивації до навчання у процесі продуктивної творчої діяльності. Її проведення визначається специфічними особливостями кожного предмета, змістом теми, рівнем підготовленості учнів.

Результативність досвіду: Діти активні учасники

- міжшкільної олімпіади з математики, з української мови (І, ІІ, ІІІ місця);

- інтерактивних конкурсів «Кенгуру», «Колосок»;

- мистецьких фестивалів «Осінній дивограй», «Решетилівська весна»;

- районного конкурсу авторської поезії та прози «Поетична весна»(ІІІ м.);

- міжнародного конкурсу з української мови імені П.Яцика.

Рекомендована література за проблемою досвіду:

  • Амонашвілі Ш.О. Как живете, дети? : Пособие для учителя. – М.: Просвещение. 1986. – 176 с.
  • Артемова Л.В. вчися граючись. –К.: Томіріс. 1995. – 11 с.
  • Гадяцький М.В., хлєбнікова Т.М. організація навчального процесу у сучасній школі. – Харків: В-во «Ранок2. «Веста», 2003. – 133 с.
  • Інтерактивні технології навчання. Теорія, досвід: метод.посібник. Авт.-уклад.:О.Пометун, Л.Пироженко. – К.: А.П.Н., 2002.- 136 с.
  • Методи і прийоми розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів початкових класів: метод.посібник. Авт.-укл.:М.П.Крилевець. – Полтава:ПОІППО.2009. – 92 с.
  • Пушкарьова Т.технологія проведення особистісно зорієнтованого уроку в початкових класах.// Початкова школа, 2003. - №4
  • Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. – К.: Генеза, 1999 р. – 368 с.
  • Савченко О.Я. Розвивай свої здібності: навчальний посібник для молодших школярів. – К.: Освіта, 1995. – 195 с.
  • Сисоєва С.О. підготовка вчителя до формування творчої особистості учня. К.: поліграф книга, 1996. – 406 с.
  • Строкань Н. Мій найголовніший вибір.// Відкритий урок: розробки, технологій, досвід, 2010. - №9

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 142
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту