Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська гімназія імені І.Л. Олійника
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Розвиток розумових здібностей учнів через зацікавленість предметом математики.

Об’єкт досвіду: Чуприна Людмила Анатоліївна, учитель математики, кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії», «Старший учитель», стаж роботи 41 рік, закінчила Полтавський державний педагогічний інститут імені В.Г. Короленка у 1977 р.

Адреса досвіду: Решетилівська гімназія імені І.Л.Олійника, селище Решетилівка, вул. Леніна, 37, телефон 2-14-61, 38400

Досвід вивчався: у 1998-1999 році заступником директора з навчально-виховної роботи Гудзенко А.Г.

Актуальність досвіду: Сучасна школа покликана формувати в учнів стійкий інтерес до знань, розвивати їх творчі здібності, орієнтувати на професійну діяльність. Завдання учителя полягає в тому, щоб постійно працювати над розвитком розумових здібностей школярів, виховувати в них цікавість при вивченні математики. Це спонукає учня працювати захоплено, відчувати задоволення при опануванні навчального матеріалу.

Вирішальне значення на розвиток розумових здібностей відіграють такі чинники, як логічне мислення, просторова уява і уявлення, алгоритмічна та інформаційна культура, розвиток уваги, пам’яті, позитивних властивостей особистості. Над формуванням цих якостей у школярів працює Чуприна Л.А., впроваджуючи на своїх уроках елементи гри, змагальності, пошуку. Значна роль відводиться чітко продуманій системі вправ на розвиток мотиваційної діяльності.

Провідна педагогічна ідея досвіду: Досвід сприяє розвитку розумових здібностей учнів шляхом формування стійкого інтересу до вивчення предмету, що забезпечує в подальшому якісне засвоєння ними програмового матеріалу, вмінню застосовувати одержані знання при розв’язуванні вправ підвищеного рівня. Зацікавити дітей своїм предметом, переконати їх у необхідності здобуття якісної математичної освіти, виховати потребу у постійному пошуку – педагогічне кредо роботи вчителя.

Людина тільки тоді здатна підкорювати незвідане, коли вона захоплена тим, над чим працює. На уроках математики, які проводить Чуприна Л.А., учні виступають відкривачами нових теорем, дослідниками закономірностей, що формує почуття власної значимості.

Технологія досвіду: в сучасних умовах важливе завдання стоїть перед учителем математики по формуванню в учнів математичних компетенцій, які б забезпечили їм підготовку до свідомого вибору професії. Це вимагає більше уваги приділяти розвитку розумових здібностей дітей, формуванню в них вміння самостійно здобувати знання, використовувати допоміжні джерела інформації. Досягається позитивний результат правильною організацією навчальної діяльності школярів, залученням їх до активної роботи на уроці, добором системи прийомів і методів навчання, які підвищують інтерес до знань.

Результативність досвіду: Систематична і послідовна робота учителя по розвитку розумових здібностей у поєднанні з елементами інноваційних технологій, нестандартними формами роботи допомагає сформувати в учнів стійкий інтерес до вивчення математики. Це забезпечує результативне опанування школярами програмового матеріалу, спонукає їх працювати з додатковою літературою, виховує у них наполегливість у вирішенні поставлених завдань.

Найголовніший результат роботи учителя – формування в учнів уміння самостійно мислити, оцінювати ситуацію і знаходити правильний вихід, адаптуватися у реальному житті. Має своїх послідовників. Учні неодноразово були переможцями ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики.

Рекомендована література за проблемою досвіду:

  • Педагогічний пошук. Упоряд. І.М. Баженова; К.: Рад. шк., 1988.
  • Учитель, которого ждут. Л. И. Коровкина; М.: «Педагогика»,1988.
  • Учим творчеству. И. П. Волков; М.: «Педагогика»,1988.
  • Імідж сучасної школи. Практично-зорієнтований посібник за редакцією І. Г. Єрмакова; Київ,1998.
  • Я – твой ученик, ты – мой учитель. Блага К., Шебек М.; Кн. Для учителя. М.: «Просвещение»,1991.
  • Формування математичних понять у процесі викладання алгебри і початків аналізу. М. Б. Гельфанд. К.: Рад. шк., 1999.
  • Даю уроки математики. А. П. Карп.; Кн. Для учителя: Из опыта работы. - М.: «Просвещение»,1991.
  • Газета «Математика» № 11, березень 2004 р.

Де зберігаються матеріали про досвід: відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту Решетилівської райдержадміністрації

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту