Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Решетилівська загальноосвітня школа I-II ступенів
Решетилівської районної ради
Полтавської області

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема досвіду: Комунікативно-діяльнісний підхід до вивчення української мови з урахуванням соціокультурного змісту

Обєкт досвіду: Бережна Тетяна Миколаївна, старший учитель української мови та літератури

Адреса досвіду: 38400 с.Решетилівка Решетилівського району Полтавської області вулиця Крупської, 33 Решетилівська загальноосвітня школа I-II ступенів

Досвід вивчення: заступником директора з методичної роботи Куян Н.П. 2012-2013 н.р.

Актуальність досвіду: у сучасному суспільстві особливу роль відводять гуманітарній освіті, зокрема філологічній. Компетентність сьогодні вважається передумовою успішної самореалізації випускника у суспільстві й передумовою розвитку самого суспільства.

Українська мова посідає особливе місце серед шкільних предметів, бо є не лише об’єктом вивчення, а засобом навчання, а тому й потребує рішучого переорієнтування процесу опанування учнями знань про мову й формування мовних, мовленнєвих умінь і навичок до повноцінного засвоєння всіх ліній змісту мовної освіти, визначених Державним стандартом, - мовленнєвої, мовної, соціокультурної й діяльнісної. Саме ці лінії формують комунікативну компетентність особистості.

"Рідна мова – це найважливіша основа, що на ній зростає духовно й культурно кожен народ” І.Огієнко

Основна мета якісної філологічної освіти – виховання творчої особистості із самостійним креативним мисленням, формування її гуманістичного світогляду, естетичних смаків та компетентності.

Види досвіду за характером новизни: раціоналізаторський.

Провідна педагогічна ідея: вироблення певної сукупності технологій навчання української словесності, що сприяють розвитку творчих нахилів, інтересів, умінь і навичок, а в цілому - компетентнісної особистості.

Головне завдання уроків української мови на основі комунікативно-діяльнісного підходу з урахуванням соціокультурного змісту:

  • розвивати уміння слухати, сприймати і відтворювати інформацію;
  • вести діалог;
  • брати участь у дискусіях;
  • переконувати і відстоювати свою точку зору, тобто спілкуватися;
  • розвивати естетичну чутливість школярів;
  • розвивати духовну компетентність;
  • креативність мислення;
  • залучати школярів до творчої діяльності, власне літературної творчості;
  • розвивати творчі здібності.

В основі досвіду покладені принципи:

  • наступності у навчанні;
  • створення комфортних умов;
  • мотивація пізнавальної діяльності;
  • наочності;
  • доступності;
  • створення ситуації успіху;
  • індивідуальний підхід;
  • мотивація пізнавальної діяльності.

Технології, що допомагають втілити ідеї:

  • технологія укрупнення дидактичного структурування;
  • технологія гуманно-особистісного навчання;
  • ігрові технології;
  • ІКТ;
  • технологія прояснення слів;
  • інформаційно-комунікативні технології.

Результативність досвіду: творче поєднання дослідницької роботи з інтерактивними методами навчання, використання основних технологій, комп’ютерних на уроках української мови та літератури дають можливість розвивати і зміцнювати теоретичні і практичні навички учнів, поглиблювати їх читацькі компетенції, розвивати творче і креативне мислення школярів, активізувати їх пізнавальні можливості та вміння працювати з додатковою літературою, самостійно робити висновки.

Учні Тетяни Миколаївни успішно складають ДПА з української мови (9 клас), вступають до педучилищ суспільно-гуманітарного напрямку.

Учитель працює з обдарованими учнями, її вихованці є неодноразовими призерами, переможцями районних конкурсів та олімпіад, беруть участь у Всеукраїнському мовно-літературному конкурсі «Соняшник».

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації.

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту