Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Калениківська спеціалізована
школа І-ІІІ ступенів
Решетилівської районної ради
Полтавської області
Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Тема (проблема) досвіду: Формування екологічного світогляду учнів засобами природи.

Прізвище, ім'я, по батькові носія досвіду: Піхуля Наталія Олексіївна

Рік народження: 1971

Освіта: вища

Фах: вчитель біології та хімії

Посада: вчитель біології та хімії

Педагогічний стаж: 15 років

Нагороди, звання: грамоти відділу освіти 2007, 2008, управління освіти і науки Полтавської ОДА 2006, подяка управління освіти і науки Полтавської ОДА 2007, подяка Полтавського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді 2007, «вчитель - методист»

Наслідки останньої атестації: вища категорія, «вчитель - методист»

Зміст досвіду (провідна ідея, мета, новизна, практична значущість, рівень актуальності тощо):

Мета досвіду: забезпечити отримання глибоких і міцних знань учнями, а також сформувати у них уміння і навички самостійно здобувати нові знання, розвивати творче мислення і пізнавальну активність засобами природи.

Актуальність досвіду: шкільні знання мають безпосередньо стосуватися повсякденного життя, пов’язуючи вимоги освіти із цінностями та естетичними переконаннями молодої людини. Шкільна біологічна освіта є невід’ємною часткою загальної системи освіти в нашій країні. Екологічна освіта є одним із підрозділів біологічної освіти. Формування екологічного світогляду учнів засобами природи можна поширювати як у загальноосвітніх так і профільних школах, задовольняючи екологічну освіту дітей, роботу з обдарованою молоддю, професійне самовизначення, та вироблення певної життєвої позиції і дієвої поведінки. Може бути базою для організації профільного навчання у старшій школі.

Провідна педагогічна ідея досвіду. Зазвичай наша свідомість функціонує як фільтр, приймаючи лише ті знання, які підтримують вже установлені погляди, а інші факти відфільтровуються. Якщо ж ми хочемо змінити свідомість і поведінку людей, то методи навчання повинні створювати можливість і бажання діяти, вирішувати екологічні проблеми.

Реалізую свою педагогічну ідею на уроках при викладанні програмового матеріалу, в позакласній та позашкільній роботі.

Позакласна робота передбачає проведення занять у природі. Зелені уроки, екскурсії, практичні та лабораторні роботи дослідницького характеру. Надзвичайно цікавим у цьому плані є метод проектів.

Позашкільна діяльність здійснюється в таких напрямках:

  • співпраця з іншими навчальними закладами;
  • робота по створенню природно-заповідних територій проектованого гідрологічного заказника «Калениківський».

Співпрацюю з науковцями кафедри «Екології та охорони довкілля» Полтавського державного педагогічного університету ім.. В.Г. Короленка та їхнім підрозділом ботанічним садом, з обласним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді, науково-методичним центром інтеграції змісту освіти Академії педагогічних наук України, який створений на базі ПОІППО ім.. М.В. Остроградського.

Проводжу польові біологічні практики на території регіонального ландшафтного парку «Нижньоворсклянський» в співпраці з науковим співробітником В.В. Попельнюхом.

Щоб формувати у дітей навички та вміння творчо самореалізуватись та формування самостійності, розробила авторську програму «Квітникарство» для середніх класів.

Технологія досвіду. У вік зростаючого потоку інформації, ідея виховання природою та серед природи набуває дедалі більшого значення. Саме природа є тим струмочком, що живить людську доброту, любов та сердечність. Проводжу екскурсії по екологічній стежці, де учні знайомляться з представниками рідної для нас флори і фауни, рідкісними рослинами. Крім того учні беруть участь у догляді за рослинами на навчально-дослідній ділянці. Це формує у них інтерес до пізнання явищ природи, розкриває наукові основи оптимальної взаємодії людини та довкілля, допомагає усвідомити, що людина – це частка природи. Традиційними в школі стали біологічні тижні, загально шкільні лінійки присвячені Міжнародним екологічним акціям, робота виїздного екологічного табору, рольові ігри.

Ці заходи включають вплив на раціональне мислення, емоційне сприйняття та формування відповідних умінь та навичок, які базуються на національному та краєзнавчому компоненті.

Результативність досвіду. Такий напрямок роботи допоможе виховати молоде покоління, яке матиме глибокі теоретичні знання, навички науково-дослідницької роботи, вмітиме нестандартно мислити, розумітиме цінність навколишнього середовища і бережно ставитиметься до нього, буде здатним активно діяти у мінливих умовах сьогодення.

Так моїми учнями було розроблено та здійснено декілька проектів:

  • маршрут екологічної стежки «Смарагди біля Псла»;
  • рослинний світ заплавного лісу;
  • дослідження орнітофауни околиць с. Каленики;
  • медоносні рослини околиць с. Каленики.

Всі проекти були пройшли вдалий захист на районних засіданнях МАН і були учасниками обласних конкурсів наукового товариства Малої академії.

А проект «Дослідження орнітофауни околиць с. Каленики» відзначений Дипломом на ІІ Всеукраїнському конкурсі «Юний дослідник», що відбувся в м. Києві в травні 2007 р.

Проект «Маршрут екологічної стежки «Смарагди біля Псла» має декілька відзнак:

Диплом ІІІ ступеня конкурсу дослідницьких проектів Міжнародного дитячого екологічного форуму «Зелена планета – 2006» м. Москва;

Диплом І ступеня Міжнародного конкурсу дослідницьких проектів присвяченого 70 – річчю гуртка юннатів Миколаївського зоопарку ім. М. Леонтовича – 2007 р.

Хто, коли вивчав досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації, 2007 – 2008 н.р

У якій формі узагальнено досвід (опис, альбом, буклет, відеофільм, плакат, стенд тощо): опис

Ким схвалений досвід (постанова педради, методичної ради школи, ради райво, райметодкабінету, колегії управління освіти, вченої ради ОІППО): постанова педагогічної ради Калениківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів, радою райметодкабінету

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації

 

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 147
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту