Районний методичний кабінет

відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської РДА

Жовтневий НВК
Решетилівської районної ради
Полтавської області 

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду 

Тема досвіду: «Виховання працелюбності та розвиток творчих здібностей в процесі трудового навчання»

Об’єкт досвіду: Павлюк Микола Петрович, учитель трудового навчання та креслення вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, стаж роботи 35 років, закінчив Полтавський державний педагогічний інститут ім. В.Г.Короленка в 1987 р.

Адреса досвіду: Жовтневий НВК Решетилівської районної ради Полтавської області, с. Жовтневе, вул. Свердлова, тел. 9-54-48

Досвід вивчався: в 2007-2008 н.р. заступником директора з науково-методичної роботи Бабир С.Г.

Актуальність досвіду: Швидкий розвиток науки та техніки, зростання обсягів нової інформації потребують підготовки активних, самостійних, з розвиненими творчими здібностями та вміннями особистостей, які не тільки мають високий розумовий рівень, міцні знання, але і вміють застосовувати їх у практичній діяльності . «Дитина прагне працювати тоді, коли праця дає їй радість» .- зазначав В.О.Сухомлинський. Наповнювати працю пізнавальним та творчим змістом, розкривати суспільне та практичне значення праці – головне завдання вчителя трудового навчання на сучасному етапі розвитку суспільства. Праця – єдиний засіб перетворення людини в творчу особистість. Творчі ідеї самі собою не народжуються, а виникають тоді, коли людина відчуває потребу щось змінити, удосконалити. До творчості лПроектна діяльність сприяє розвитку ініціативи самостійності, організаторських здібностей, стимулює процес саморозвитку. У проекті учні стають основними дійовими особами освітнього процесу, вони є рівноправними членами творчого колективуюдину спонукають як соціальні мотиви, так і її фантазія, мрії.

Вид досвіду за характером новизни: раціоналізаторський.

Провідна педагогічна ідея досвіду: Досвід сприяє розвитку ініціативи, самостійності, творчих здібностей та навиків, стимулює процес саморозвитку. Для проведення уроків підбираються практичні роботи. Учитель приділяє увагу виробленню в учнів навичок раціонально планувати і нормувати свою роботу, шукати і використовувати прогресивні технології, порівнювати отриманий результат із витратами. Особливістю уроків трудового навчання є навчання учнів не лише конкретним трудовим операціям , але і підготовка їх до життя, формування таких цінностей особистості, які допоможуть стати успішним у виборі свого життєвого шляху.

Вчитель формує навички творчої колективної праці, при організації навчального процесу чергує індивідуальні форми роботи з колективними.

Технологія досвіду: Виховання працелюбності та творчих здібностей учнів здійснюється через використання елементів сучасних технологій навчання: особистісно-орієнтованого навчання, інтерактивного, проектувального. Метод проектів можна визначити як комплекс вправ або завдань, які передбачають організовану тривалу значущу для учнів самостійну практичну діяльність, яка виконується як під час уроку так і в позаурочний час. Метою цієї діяльності є створення кінцевого продукту, а саме проекту.

Результативність досвіду: Учні проявляють інтерес до предмету, вчаться логічно мислити, знаходити та розв’язувати проблеми, розвивати конструкторські здібності, складати та читати креслення та технологічні картки. Учні щорічно є призерами ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнських предметних олімпіад, навчаються у вищих навчальних закладах по спеціальностях, пов’язаних з предметом.

Рекомендована література за проблемою досвіду:

1. Інформаційні та комунікаційні технології в освіті та науці. Державна програма на 2006-2010 роки. Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2005 року. - №1153.

2. Трудове навчання (технічна праця). Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи. –К. «Літера»За ред. Мадзігон В. М. 2010.

3. «Креслення 8 – 9 класи» (В,К. Сидоренко. К .: Шкільний світ, 2001)

4. Intel, Навчання для майбутнього. – Видавнича група «BHV», 2004. – 416с.

5. Освітні технології // За ред. О. М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2002.

6. Журнал «Трудове навчання в закладах освіти». – Педагогічна преса.

7. Газета «Трудове навчання» - Шкільний світ.

8. Сайт www. trudove.org.ua.

Де зберігається матеріал про досвід: відділ освіти Решетилівської райдержадміністрації

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 143
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід
Пошук
Архів новин
Друзі сайту